tisdag 28 juni 2011

SOFFMYS & TÅNG


Det finns vissa växter i havet som krabbor gillar och gömma sig i...
själv är jag trots min ålder fortfarande lite smårädd att trampa ner i en tångruska.

Fast jag gillar verkligen att trycka på de där blåsorna så det fiser lite sött liksom, hehehe...funkar ungefär som pussel, eller skala räkor hos mig. D v s avstressande!



Avstressande kan även soffmys med tänka stearinljus vara. Inte för att jag har någon lust att tänka på höstrusk och vinter idag, denna ljuvliga junidag med högsommmarvärme. Men av en händelse sprang jag på dessa underbara ljusmanchetter, designade av Ernst Kirchsteiger häromdagen och de kommer helt säkert påminna mig om sommarens salta tångbad, vid bryggor som skärgårdsbåtarna angör fram i vinter....



Vackra tycker jag! Vacker är även denna gamla godingen med Chicago: You are the insperation.

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se