torsdag 9 juni 2011

VÄLKYLD CHAMPAGNE


Fick ett härligt samtal av en man idag!

Han hade bokat bord på m/s Byfjordens skaldjurskryssning och ville bara garantera sig om att det fanns välkyld champagne ombord och möjlihet att spela 'deras' låt av Pugh, två lika med ett. 



Då han var väldigt pratglad, aviserade han att frugan och han snart firar bröllopsdag och att de då har varit gifta i 25 år. Varpå han nu tyckte att det var hög tid att förnya äktenskapslöftena. Och tänkte fråga henne ombord på båten: om hon kunde tänka sig en ny ring och en bra fest med nära och kära den 11 september i år.

Jag blev helt varm inombords.
Tänk va romantiskt! Så gulligt! Det är verkligen sant för vissa:

'Gammal kärlek rostar aldrig'

Kvickt undrade jag så klart om de var intresserade av att förnya löftena ombord, för än så länge är det ingen som bokat någon av skärgårdsbåtarna detta unika datum 11-11-11.

Leve kärleken!

//Linda


4 kommentarer:

  1. 11 september är ju = 11 09 11.

    Inte 11 11 11

    Jan T. Lagen

    SvaraRadera
  2. ingen som påstått att 11 september är 11 11 11 heller...?

    SvaraRadera
  3. Tycker nog att det ser ut så om man läser texten ovan, eller ?

    Jan T Lagen.

    SvaraRadera
  4. Så sant så sant, det skulle stått så här:
    Kvickt undrade jag så klart om de var intresserade av att förnya löftena ombord, för än så länge är det ingen som bokat någon av skärgårdsbåtarna detta datum eller det unika datumet 11-11-11.

    Jag var bara lite snabb med o publicera. Ivrig är mitt andra namn :-)

    SvaraRadera



Blogg listad på Bloggtoppen.se