tisdag 27 december 2011

LACK OCH LYX

Jag tog ej långledigt, nu i jul utan passar på att inventera och möblera om på rederikontoret. Skönt på något vis att åter sitta på kontorsstolen och reflektera.

Det som jag uppmärksammat mest i jul är allt detta emballage som all mat, alla tekniska prylar ochh alla leksamer är förpackade in i. Sedan skall dessa omsorgsfullt slås in i juligt papper med tejp och snören och lack.



Det är nästan så man blir lack, eller iallafall beklämd över hur fulla soptunnorna utanför villorna och välproppade papperscontainrarna vid sopstationerna är och lång kön in på städernas soptippar är, i dessa dagar.

En annan sort lack är de som har lackskor, som strax ska fram ur garderoberna och putsas inför stundade nyårsfirande.
 

Funderar lite på varför just svart har blivit festblåsans färg på nyår framför allt, det är ju sorgens färg liksom...




..hmm...kanske har att göra med att man lämnar det gamla året?
Fast det vore väl minst lika rätt att klä sig vitt denna dag, som en brud.




För att liksom gifta sig med det nya, året!


Bröllop ser vi på Skärgårdsbåtarna fram att få bli av kommande året, inte bara att det bröllopsparet som vann vår tävling i somras, utan många, många fler som vill ingå äktenskap med varandra.

Vigsel vid och på vattnet, är vi riktigt bra på måste jag erkänna!

//Linda

2 kommentarer:

  1. Tycker man får klä sig hur man vil på nyår :) Festen jag ska till har dock krav på kostym och då blir det nog svarta lackskor ..:( Hade hellre velat ha några snygga sneakers till kostymen men då försvinner nog min date :P

    SvaraRadera
  2. God fortsättning & gott slut! Skickar även en förhoppning om ett Gott nytt år till Dig & Christian & vårt älskade UT, som jag kallar det - tut tut/ peter Hagren

    SvaraRadera



Blogg listad på Bloggtoppen.se