fredag 30 mars 2012

'VILSEN I STADSLJUSEN'


Tar risken att bli tjatig och fortsätter att blogga om ytterligare ett medvetet val som i alla fall jag kommer göra imorgon kl 20.30-21.30.

Då kommer jag släcka alla elektroniska apparater och ljus och uppmärksamma EARTH HOUR! Kanske blir till att provsmaka den speciella bakelsen som framtagits dagen till ära.




Fast vill man inte äta finns det andra aktiviteter man kan tänka sig ägna sig åt i mörkret, så som att sända upp rislampor i skyn för att påminna om den tysthet och stillhet som uppkommer när tv, radio, datorer, mobiltelefoner stängs av och ned.
 



 
Rätt härligt faktiskt, med en timmas digital detox - inget brukande av datorer, TV, mobiltelefoner, spelkonsoller, radio eller andra medier som kräver ström.
Skulle dock inte vilja ha det så under någon längre period, fast det skulle väl gå an, om man var på semester, för annars, mitt i vardagen skulle det kännas lite frustrerande. Men kanske värt att prova?

Hur många dagar tar det nu för att bryta en vana, att medvetet välja bort något?! Jag har läst att det tar 11 gånger art vänja sig vid en smak, och det sägs att det tar 21 dagar att sluta känna sug efter kaffe/tobak/socker och upp emot 90 dagar att få kroppen att vilja motionera regelbundet. Tar nog lika lång tid att vänja av hjärnan att kolla fejsbooka, spela WF, googla lite då och då, läsa mail i tid och otid och messa...

Uluru, Australien

...hmm...jag tror jag måste åka bort lååååångt bort utan uppkoppling, till Uluru, Northern Territory, Australien kanske!?

Fast idag blir det till att njuta av Weeping Willows på Uddevallakasetten på Mortens Krog i Uddevalla, Bohuslän, Sverige, Europa. Smygstartar redan nu med "Blue & Alone".

Vi ses väl där?

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se