söndag 1 april 2012

IN THE GHETTO

Snart 20 000 sidvisningar nästan precis på dagen ett år efter mitt första blogginlägg, tack, tack, tack alla ni som tar er tid att ta del av mina reflektioner. siffran 20 000 får mig att tänka på filmen "Twenty Thousand Leagues Under the Sea" som är baserad på Jules Vernes bok "En världsomsegling under havet".


En scen boken som etsat sig fast i mitt minne, trots att det nog är över 25 år sedan jag läste boken, är när de ser den stora bläckfisken. Det finns många arter med bläckfiskar, små och stora, de största kan bli 15-18 m långa. 



Små varianter är mycket goda att äta. Mitt första matmöte med dessa minisquids var på en middag hos familjen jag bodde i Australien 1990.






De smakade kanske extra gott då middagen intogs på en balkong med utsikt över Sydney harbour bridge och Opera huset. Ett gott minne som etsat sig väl fast.




Ett annat färskare minne som också etsat sig fast ordentligt, är den unika spelningen som Weeping Willows bjöd oss på i fredags på Uddevallakasettens kontor. Oj oj oj vilken närvaro, de förmedla i In The Getto.

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se