fredag 23 november 2012

IGÅR KÄRLEK, IDAG LYX

Det blev en god respons på gårdagens inlägg och jag vill passa på att tacka alla som läste det, TACK!

Jag tolkar det som om rubriken ÄKTA KÄRLEK, väckte en viss nyfikenhet, eller så kanske alla har en webläsare som tar bort prickar, och ringar över a och o och då blir ju gårdagens rubrik ännu mer spännande:

AKTA KARLEK!

Får min hjärna att tänka vedeldad tunna och div. lekar man kan hitta på i en sådan. Ja, alltså olika företagsaktivitet tänkte jag såklart, så som "Äggleken":


Alla badande har en sked i munnen och man skall försöka flytta över ägget till nästes sked, utan att de faller i plurret!


Ett ställe man kan bada tunna på så här års, är på ön Käringön, på bryggan vid Karingo Oyster Bar. Ett av de få ställena på Bohuskusten som faktiskt håller stängt om sommaren, när de flesta andra barer, restauranger, båtar och andra turistiska verksamheter är i full gång.


Det sägs vara för att ostron som är deras specialitet smakar bäst på andra tider på året. Här kan man givetvis få Ostronprovning och kunskap om denna delikatess, men även en Champagneprovning och små tips om champagne.



Mums, Champagne är gott och lyxig!

Och här kommer en fredagsfräckis som tangerar i lyxens tecken:

"En kille slår sig ner bredvid en snygg tjej i barenoch börjar pilla på sin Rolex-klocka.
-Är din dejt försenad,frågar tjejen.
-Nej.svarar han det här är en special klocka som skickar information.
Just nu står det att Du inte har några trosor på dig!
-Men då hoppas jag att Du inte betalt allt för mycket för klockan för den fungerar uppenbarligen inte,svarar hon kaxigt.
Killen ler självsäkert,knackar på klockan och säger:
-Den går en timme för fort!"





Om tjejen föll för Rolex-klockan eller mannens kommentar förtäljer ju icke historien och om han hade just den här modellen i maritimt stuk, vet vi inte heller.


En sak jag vet, är att rekommenderat pris för klockan på bilden är 333 300 kronor. Typ en årslön för en vanlig knegare.





På tal på knegare får Broder Daniels goa´låt, "Work"" från 1996 avsluta mina fredagsreflektioner.

Trevlig helg på Er!

Kram
Linda






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se