torsdag 6 december 2012

BILLIG FÖRSÄKRING

Snön gnistrar utanför rederikontoret idag och himlen är härligt blå. På lunchpromenaden bet det tag i kinderna och man kan sannerligen förstå var uttrycket äpplekinder kommer ifrån. Något annat som man dock har svårare att förstå är varför människor i Sverige inte bär reflex?

Jag kör vanligtvis bil till och från jobbet, och om morgontimman och tidig eftermiddag redan så är det ju mörkt i vårat fina Bohuslän, varpå jag uppmärksammat att det kryllar av fotgängare som ej har en endaste reflex på sina ytterkläder. Varför frågar jag mig, det är ju en billig livförsäkring på något vis.



Reflexer finns i alla möjliga utföranden och former och det borde sannerligen vara fastsytt ett reflexband på alla jackor som finns att köpa! Eller kanske inte, då reflexer är en färskvara. De förlorar sin reflektionsförmåga efter några år. Det kan bero på att nycklar och pengar nöter på reflexen när den ligger i fickan. Det är därför viktigt att byta ut sina reflexer regelbundet.

En annan färskvara som är ett måste så här års är m/s Byfjordens fantastiska julbord. Jag kanske är partisk i just den frågan, men här kommer ett citat från Facebook av en nöjd kund som var med på vår julbordskryssningspremiär igår:

"Hemkommen från det godaste julbord jag ätit - på Skärgårdsbåtarna i Uddevalla :)"

Det finns ännu platser kvar i veckan som kommer på onsdag.

//Linda





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se