fredag 31 maj 2013

HALLÅ, VAR TOG HAVET VÄGEN ?

Idag är det en stor dag för mig. Jag debuterar som författare.
Det är stor lyckokänsla att hålla i en bok man själv skrivit. Eller ska jag vara helt ärlig och det är jag alltid, så är det lite vemodigt att detta roliga arbete är färdigställt.
Att göra en bok är lite som att vänta barn fast man kan ju självklart påverka innehållet mer, men känslorna som infinner sig när man håller i slutprodukten påminner starkt om varandra.
 
Man känner sig tillfredsställd att man har lyckats genomföra projektet (graviditeten). Glad att se att den har alla sidor (kroppsdelar). Trött av väntan. Lycklig över att ha klarat av det. Nyfiken hur framtiden ska bli.





Boken Hallå, var tog havet vägen?, handlar om en familj som är på semester i Uddevalla-Bohuslän. Ett av barnen Petronella, fiskar upp några havsdjur som hon tar med på rundresa i Uddevalla. Oturligt nog glömmer hon dem vid en lantgård och ett äventyr om havsdjuren ska hitta tillbaka till havet startar.

Är ni nyfikna på å bläddra i boken läsa äventyret för ert barn/barnbarn eller nån annans så finns jag Linda, redare och nu även författare,  Maggan som formgivit boken på Hallmans Bokia på tisdag kl 12.00

Att det råkar vara Petronellas namnsdag just idag är ju ett sådan fantastiskt sammanträffande med leverensdatum av böckerna, så det måste definitivt firas ikväll med skaldjur å bubbel i goda vänners lag.

Inte helt omöjligt att det blir ihop med en kryssning på m/s Byfjorden.

//Linda

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se