söndag 7 juli 2013

VACKRA FASDER KAN DÖLJA INRE KAOS!


Jag noterade idag på en promenad på Gustafsberg att det fina gamla varmbadhuset fått sig en välförtjänt uppfräschning på utsidan. Tänker att en vacker fasad, lockar många att bli nyfikna på insidan också. Fast i många fall stämmer det vackra skalet ej med dess innehåll.

Just i detta fallet med varmbadhuset på Gustafsberg, som f ö fyller 200 år nästa år 2014, har jag ingen kännedom om så är fallet. Vad jag vet är att det idag används som vandrarhem och att det finns ett rum därinne med ett badkaren från badortens storhetstid.

Gällande fasad är det ju något som inte bara hus visar, utan även något vi människor har.




Vissa visar en fasad utåt att allt är frid och fröjd, men inne i dem det råder kaos. Detta kan även förekomma inom företag, föreningar och familjer....tråkigt nog.

Att bibehålla den fasaden, att allt går så bra så, tar mer tid att fixa än det som levereras inuti, för en fortsatt framtid. Så som att bedriva teamarbete via tillit, idka samhörighet genom gemensamma mål och skapa framtidsvisioner tillsammans genom ärlig kommunikation.

Hmm...ja tillsammans är det allt för många som är, utan att egentligen veta varför de är det? Därav är semestertider en av de tider på året som flest par bestämmer att de ej ska vara ett par längre.

Alla och en var borde kanske göra en internrevision av sitt liv nån gång om året. Vad man gör, vad man vill och var man är på väg?
 
Att välja väg kan ju även vara att man väljer att ge varandra till varandra, genom att ingå äktenskap. Sommaren är den mest populära årstiden att gifta sig på i Sverige.

Och visst är det ju en vacker tid vi har nu, med gröna lummiga parker med blomrabatter fyllda med rosor, lavendel, jasmin, pioner och många fler underbara arter som doftar helt ljuvligt i sommarnatten.


Är man hädelsevis i Lysekil denna sommarnatten kan man kanske få höra den känslosamma låten "Jag tycker om när du tar på mig, jag tycker om dina fingrar mot min panna" eka ut över Stångehufud från Gullmarsvallens scen där Gyllene Tider just i denna skrivandes stund levererar en sommarkonsert.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se