lördag 30 april 2011

BITTERLJUVA TIDER

"Vintern rasat ut bland våra fjällar, drivans blommor smälta ned och dö, himlen ler i vårens ljusa kvällar, solen kysser liv i skog och sjö...." I år känns det verkligen som solen kysst liv i skog och sjö något alldeles kolossalt snabbt. Personligen känner jag mig lite snuvad på våren och näst intill överfallen av sommaren.

Visst är det härligt med solsken, värme och prunkande grönska men jag gillar ju och längta lite ibland. Därav önskar jag mig en sval start på maj, så vi hinner och njuta av alla lökväxter i trädgårdar och blomhav i skogsbackarna. Dessa ljuvliga sippor i vitt, blått och gult. Risk finns annars att jag blir en sursippa. Sur som en citron och det är verkligen ingen klädsam mänsklig egenskap, dock citronens bästa!



Mmmm...tänker nu på citronens bitterljuva syrlighet som med fördel kan njutas ihop med salta färska räkor. Lämpligen ombord på en Skärgårdsbåt. Det är ju faktiskt något att längta till nu när våren redan är här!

Fast nu slänger jag undan den lilla bittra känslan, att jag blivit bestulen av årets vår och passar på att njuuuuuuta av valborgstiden, här och nu!

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se