måndag 25 april 2011

BRÄCKLIGA YTOR

Årets superspännande och sommarvarma äggrace vanns av den minsta mannen i redarfamiljen. Denne envisa, kloka, tävlingsinriktade 5 åringens ägg landande utan att spricka längst fram i årets tävling. 

No: 1

Tur det antagligen, vinnarskallebeteendete verkar gå i arv, fast glädjande verkar dåliga förlorarvibbar mildras med åren när det blandas med viktiga frågor så här i grönskande vårtider såsom:

1. När ska båten i sjön?
2. Vilken lack ska vi lacka med i år??
3. Hur många gånger kommer vi ge oss ut på havet i sommar.....???

Fast alla dessa frågor blev liksom vilande just igår och i år, då jag brydde mig föga om svaren på frågorna 1 till 3 och vems ägg som skulle vinna och om dess känsliga yta skulle hålla. Orsaken till detta var att jag sekunden innan racestarten, fått beskedet att min farmor gått bort. Bräckligt som ett äggskal blir sinnet då man påminns om döden mitt i en glad tävling.

SUCK!

Racet kördes trots beskedet att gamla fina farmor somnat in 92 år gammal, och på något underligt vis blev titeln årets äggracevinnare viktigare än prispengen.

Underligt känns det också att det bara skiljde 8 år mellan min tuffa, envisa, gamla farmor och m/s Sunnigen som fyller 100 i år.

Livet förgår och saker består....

Carpe diem!

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se