söndag 24 april 2011

12 GRADIGT PÅSKDOPP

Påskafton bjöd på söta och salta upplevelser. Klassisk löksill, romsill, svartvinbärssill med kokta ägg, gravad och rökt lax med äggröra, vårprimörer med solgult smör, en läcker påsktårta med krämig citronfyllning och årets första havsbad.

Detta något svala dopp hände på Rörbäck, Bokenäs, Uddevalla, Bohuslän. Vissa skulle nog tro att det var en olyckshändelse, att jag snavat eller halkat på något och då plumsat i eller att jag hjältigmodigt hoppat i havet för att rädda någon i nöd. Men så var inte fallet, utan doppet var en vadslagning med redarbarnen (12, 10, 5 år) tidigare vid frukostbordet.

- Ser ut att bli badväder idag! Om någon av er badar, så ska jag också det, det slår jag vad om! sa jag visst.

Trodde ju inte att alla tre skulle visa sig så modiga och fruktansvärt badbenägna. Så därav fick min vinterbleka, kontorskropp lydigt glida ner i ett kallt, friskt, salt hav.



Inbjudande glittrande hav

Hopp i....


Närbild ;-)
Bister baderska


Det var väldigt uppiggande och så här dagen efter kan jag känna mig lite kaxig att jag slog vad och villigt erkänna att det var riktigt härligt! Och nu vet jag ju också exakt hur kallt det är kring vattenlinjen på Skärgårdsbåtarna.

Även idag blir det action, det årliga äggracet ska avgöras i trädgårdssluttningen.

Ser ut att bli ett soligt, skönt, spännande evenemang.

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se