fredag 15 april 2011

VÅRTECKEN

Visst är det härligt med vår! Listan med vårtecken fylls på från dag till dag: koltrast, humla, citronfjäril, sädesärla, vitsippa...däckbyte, garagestädning, altanskurning och sjösättning...

Blir det solsken i helgen ska jag fylla på min lista med att sitta på uthustrappan hemmavid och inte göra någonting. Möjligtvis lyssna på ljudet av inget och bara njuta av påskliljornas intensivt lysande gula kronblad och gräsets vilja att tränga förbi fjolårets rester av gråbrunt torkat trassel upp mot den värmande vårsolen.

Det är så härligt att se naturen ändra färg, och jag vill tro att det är därav vi människor också gärna riktar näsan mot solen så här års. Eller så luktar solen på något vis om våren som gör att vi gärna riktar våra ansikten mot den och spänner upp våra nosvingar för att få känna den där underbara vårdoften.

Beträffande dofter så längtar jag nu efter den där goda blandningen av rengöringsmedel, saltvatten, slipdamm, målarfärg och kaffe som snart infinner sig här i hamnen i Uddevalla där Skärgårdsbåtarna ligger förtöjda. Då doftar det vår utanför kontorsfönstret i Södra Hamnen.

Redan på måndag vill jag tro...

Trivsam helg
önskar

Linda

4 kommentarer:

  1. Hur går det med ombyggnaden av Sunningen?

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Härligt att läsa om att det kommer en saltstänkt sommar även i år!

    /Margaretha på Mejram

    SvaraRadera
  3. Ja, du förutspådde våren - eller sommaren - rätt bra Linda :) Sitter gärna med en kopp kaffe nere i hamnen och doftar på havet och båtarna med dig (om jag slipper putsduken förstås..!) // Maria, Kalas

    SvaraRadera
  4. Tack, Maria och Margaretha.

    Bertil, gällande Sunningen går det sakta men säkert och hon beräknas komma i trafik senast på Skärgårdsbåtens Dag 6/6.

    //Linda

    SvaraRadera



Blogg listad på Bloggtoppen.se