måndag 30 maj 2011

KÄRLEKEN SPIRAR

Kärleken spirar i ruta och rabatt! Det är väl knappast någon som har missat vår stämningsfulla TV-reklamfilm på 4:an? Så vacker båt, så vacker miljö och så vackert brudpar, vilken värme & lycka de utstålar.

Lyckliga kommer även två andra kära själar bli snart...

Jag tänker på de två som kommer koras som vinnare och vigas ombord  i vår bröllopstävling. Fast då måste de först bl a svara rätt på hur många år man varit gifta när man firar stålbröllop.

Löjtnandshjärtan
Märkligt association, men jag kom att tänka på "Fänriks Ståls sägner" av Johan Ludwig Runeberg, när jag fick syn på dessa flotta Löjtnantshjärtan i grannens rabatt nyss.


Dessa söta små hjärtan får mig även att minnas ett bröllop jag var på häromåret, där bruden hade en underbart vackert bunden brudbukett av röda rosor och hjärtan på tråd.

Där sjöngs även Ulf Lundells sagolika 'Kärleken förde oss samman'

Idag är det bara du och jag
Idag är det bara vi två
Du är min
Och jag är din
Och kärleken förde oss samman

Hör du hur klockorna ringer
Tid att ta ännu ett steg
Min ring glimmar på ditt finger
En kyss och sen börjar vår väg......



Kärlek och uppmärksamhet var något många bloggare gav varandra förra veckan, då det var bloggkärleksveckan. Detta kom till min kännedom sent igår kväll, varpå jag bestämde mig för att krydda min egen blogg med just mycket kärlek denna veckan. 

Tack Magnus Bråth för ett gott initiativ till Bloggkärleksveckan.

Mer kärlek till folket!

//Linda

P.S: Reklamfilmen visas 21:27 ikväll på TV4!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se