måndag 9 maj 2011

NY GRANN GRANIT GRANNE

Idag fick vi på Skärgårdsbåtarna en tillfällig ny grann granit 'granne' på kajen. Konstverket 'Sten med konisk cylinder' av Leo Pettersson. Jag blir sprudlande glad av offentlig konst och delar med glädje med mig.


Detta är en av 13 häftiga skulpturer av konstnärer från KKV - konstnärers kollektivverkstad i Bohuslän. Skulpturerna kommer att kunna bevistas från 14 maj till 11 september runt Bäveåns båda sidor från Bohusläns Museum upp till Kungstorget. Invigning med musik och tal sker lördag 14 maj kl 14.00.


Jag vet inte om det har med min kärlek, till italiensk mat att göra och att jag känner mig hungrig just nu...



....eller om det var formen på denna fina skulptur fick mig att tänka på Italien?! Har nog med den ljuvliga försommarvärmen att göra.


Det är en härlig tid nu!! //Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se