lördag 7 maj 2011

SLÄPP HINGSTARNA LOSS DET ÄR VÅR

Vilket underbart skådespel vi fick se på Bassholmen idag. Spänning, dramatik, glädje, nyfikenhet, förväntan o pirr i både hästar, hästägare och inte minst vi åskådare som tagit m/s Byfjorden från Uddevalla redan kl 9.


När vi anlände ön strax efter 11, stod redan vissa hästar och gnäggade i hagen
och vänta på att få visa upp sig!


Klockan passerade 12, den preliminära släpptiden o ivrigt vänta både hästar o människor....


Dessvärre fick reda på att ett ekipage hade kört vilse så det skulle bli försenat,
då ägnade jag mig åt att leta mer eller mindre vackra detaljer...hmmm.... 


Men så äntligen tog en hästvän ton och visslade i pipan och skrek högt och ljudligt:
SLÄPP HINGSTARNA LOSS DET ÄR VÅR!

 

Denna ljuvliga syn får mig att associera till en underbar låt av U2 -

Tack alla ni som var med på Bassholmen idag och ni som inte var där hoppas jag kommer nästa vår!

//Linda

3 kommentarer:

  1. Visst var det vackert men med STOR besvikels pga förseningar med 1,5 timme och en båtarangör som inte kunde låta oss betalande få lite mer valuta för våra pengar, 15 minuters skåde spel ! Nej jag åter kommer inte på den turen ....

    SvaraRadera
  2. Bästa Anonym, håller med om att det var tråkigt att ett ekipage körde fel och att vi inte hade med det i beräkningarna gällande återfärden med båten.
    Till nästkommande år ska ha med detta i trafikplaneringen och informera gästerna om att om det blir förseningar kommer båten ej avgå mindre än 45 min efter släpptid. Hjälper ju föga för dig dock som känner dig besviken just nu.
    mvh Linda

    SvaraRadera
  3. Av bilderna att döma ser det ut att ha varit en härlig upplevelse. Skulle gärna varit där...

    SvaraRadera



Blogg listad på Bloggtoppen.se