lördag 14 maj 2011

TEKNIKTRASSEL

Igår låg bloggen nere och kontorets datorer var sega som sirap. Man blir lite rädd när man tänker på hur beroende vi människor är av fungerande teknik.

Många klarar sig galant utan mail, blogg, facebook och andra teknikbaserade medier, både i sitt arbete och på sin fritid. Det borde jag träna mig på, för ibland kan jag känna mig lätt frustrerad av att inte få läsa statusuppdateringar och inkomna mail i boxen. Fast jag brukar vinkla det till att vara nyfiken mer än beroende!?

Även mobiltelefonen lät sms bli fördröjda i rymden innan de landade hos mottagaren igår. Och det är klart man lurar på; vad detta tekniktrassel vill förmedla till oss?

1. Att vi ska arbeta mindre?
2. Att vi ska ägna oss mer åt fysiska möten?
3. Att det var fredag den 13e och otursvibbar som gjorde sig påminda?

Otur tror jag på, och att fler än jag drabbades av sirap i systemen. Dessvärre verkar det satt sig i hjärnan på vissa också. För idag blev jag väckt av att en av våra befälhavare ringde och rapporterade skadegörelse på vår gamla fina båt, Gustafsberg II. Någon med avsaknad av respekt hade ägnat sig åt att slå sönder rutan i styrhytten på denna skönhet. Man blir ju så arg!!!!!

Detta ledde till att vi var tvugna att ställa in premiärturen idag, då ju m/s Gustafsberg II skulle vikariera för m/s Sunningen som ännu ligger på varv och blir ombyggd och vacker inför sitt 100 års-jubileum.

Foto: Jan Johansson
Här bjuder jag på ett smakprov på hur fin styrhytten blivit. Snart, snart ska vi få känna, åka se på hela henne!
Imorgon går trafiken som utlovat, så länge alla vandaler håller sig lugna.

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se