måndag 20 juni 2011

FAVORIT I REPRIS

Skata, Pica Pica

Ännu en alltför tidig morgon blev jag väckt av en fjäderklädd vän.

Eller vän var och ta i, snarare granne. I en tall på tomten bor en skatfamilj och ibland får de påhälsning av de små pälsklädda  klätterkonstnärerna, katterna!

De verkar definitivt inte gilla varandra. Skator kan kraxa något otroligt högt och katter kan skrika än värre.

Nog för att jag gillar repriser, men just och bli väckt väldigt tidigt om morgonen, är väl kanske inte just den repris som jag föredrar, om jag får välja själv.

Då jag är något mer enfaldig, väljer jag hellre att dricka en kopp morgonkaffe ihop med någon jag tycker om. ♥


Foto: Svante Sjöstedt



Till exempel m/s Byfjordens kock Fredrik Sjöström, som kan laga fantastisk god mat, som jag gärna äter om och om igen.


Eftersom jag gillar bra repriser, tänker jag boka mig och en hel hög goda vänner på den kulinariska söndagskryssningen ombord på m/s Byfjorden, som startar första söndagen i juli.

En favorit i repris!

Mums!

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se