fredag 22 juli 2011

ENSAM ÄR STARK

Skärgårdsbåtarna har i dagarna fått sällskap av läckra blomsteruppsättning i urnor.


De ljusgula Petuniorna matchar m/s Sunningens ångbåtgula styrhyttstak och skorsten, så man nästan misstänker att det varit en kvinna inblandad i blomvalet. :-)


Det ser väldigt välkomnade ut på kajen nu, måste jag erkänna.


Pluspoäng till Uddevalla Kommun som tänker på att skapa en trivsam miljö utanför Turistbyrå, Skärgårdsbåtarna och Gästhamnen i Uddevalla City, med dessa blommande glädjespridare.


Det blommar även i Trädgårdsamatörernas stenparti på kajen. En till synes ganska ensam men oerhört vacker och reslig Palmlilja visar kaxigt upp sina gräddvita, klockformade blommor.

Så kanske är det från växtriket som uttrycket: "Ensam är stark" kommer från? För jag brukar då aldrig känna mig stark när jag är ensam...

...o fördrar Anna Gevaldas romantitel istället: "Tillsammans är man mindre ensam". Som är grund till manuset i den vackra franska dramakomedin: Ensemble, c'est tout.

Jag kan varmt rekomendera både boken och filmen!

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se