lördag 16 juli 2011

SNUSKIG PLÅGSAM REPRIS

Jordgubbar med mjölk hör sommaren till. Kan absolut ätas om o om igen :-)

Om och om och om och om igen är ju en textstrof ur Pelle Almgrens något vulgära låt, som plågade oss en hel sommar för några år sedan.

Även låten Vill ha dig i mörkret hos mig är ju en "plåga" som tolkats av flertal artister under åren.


I år känns definitivt Eric Amarillos: "vill du ligga med mig då, om sanningen ska fram" bli en sommarplåga.

Jag ställer mig nu frågan varför dessa genanta texter ofta etsar sig fast i minnet och man vid högst olämpliga tillfällen ibland börjar nynna på melodin och mumla fram texten?

Bättre o mer anständigt hade väl den gamla fina visan Ut i vår hage varit?



Eller kanske inte.... för det sägs att kombinationen av dessa blommor, var en dold uppmaning till kvinnor att använda för oönskade effekter av intimt umgänge med män.

Oj oj - verkar säkrare att åka båt. Idag kör m/s Sunningen som vanligt på fjorden. Och lördag är ju den dagen som man kan åka hem efter klockan 21 från vissa av bryggorna.

Härliga sommartider!

// Linda

P.S: Jag kom på en till sådan där irriterande skön textstrof av Ebba Grön, som oxå brukar spelas fram på småtimmarna sena sommarkvällar bland goda vänner och t o m ibland sjungas i allsångskör: Jag vill bara känna köttets lustar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se