fredag 18 november 2011

AVSLÖJANDE BEVIS

Tränar mig på att tänka turkost istället för grått....

.....hmmm,

detta resulterar i att jag blir hemskt ofokuserad och tänker enbart på semester av någon anledning.



Ett enkelt boende med glittrande kristallklart turkost vatten så långt ögat kan se, och där njuta av en temperatur som kräver bra mycket mindre kläder än denna vi bjuds här i Sverige en dimmig novemberfredag.

Det känns som vi inom kort kommer att bjudas på andra sorters glittrande kristaller, och då i betydligt kallare former. Jag tänker nu på snökristaller. Dessa unika små stjärnor som kan fascinera både barn och vuxna i timtal när de faller från himlen.



Längtar nu lite efter både det där kristallklara havet och den första innerligt vackra snöstjärnorna, är en fasligt knepig kombination. Eller så är det fenomen jag dras till, att längta efter det som är näst intill omöjligt att få uppleva just nu!

Och det ligger ju en hel del sanning i detta citat från Karen Blixen:

"Själva längtan, är beviset på att det vi längtar efter finns"

Jag önskar er med detta avslöjande bevis, en riktigt go´ fredag!

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se