måndag 14 november 2011

FANATISERA MERA!

Sitter och tittar ut från rederikontorets fönster och kan skymta skärgårdsbåtarna genom en tät blygrå dimma. Kan inte låta bli att drömma mig bort som i sagornas värld. Lånar bron i Körsbärsdalen och slår mig ner där ett tag, ihop med bröderna Lejonhjärta.


Mmmm....deras syskonkärlek smittar av sig och jag känner att jag fylls med barndomsminnen. Främst då alla dessa underbara fantasieggande berättelser som Astrid Lindgren förgyllt min uppväxt med, och flera tusentals andra människor med mig.

Tack Astrid, som skulle fyllt 107 år idag (om hon inte varit i Nangijala) för Pippi Långstrump, Emil i Lönneberga, Mio min Mio, Bröderna Lejonhjärna, Nils Karlsson Pyssling, Ronja Rövardotter och många många fler ljuvliga, spännande och underhållande äventyr.

Grattis alla ni som också har fått växa upp med dessa böcker och grattis alla ni som fyller år idag!

//Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se