tisdag 22 november 2011

IMPONERANDE CECILIOR



Hipp hipp hurra för alla med namnet Cecilia idag på hennes namnsdag.

Jag känner tre kvinnor med detta förnamn som arbetat ombord på m/s Byfjorden.

Vill härmed utbringa ett stort redargrattis till matros Knutsson, Persson och Olofsson, med en blombukett med blå blommor som havet.



Det finns kvinnor med tilltalsnamnet Cecilia en av dem är, Cecilia Frode, som imponerade stort på mig i sin enmansföreställning Ängelen häromåret.


Ett favvocitat från den är:

'Jag vill inte passa in, jag vill passa på'

Något alla börde göra mer, passa på alltså, passa på att uppmärksamma någon på hennes/hans namnsdag, passa på att överraska, passa på att skämma bort och passa på att ge lite mer kärlek!

Precis som en annan Cecilia gör, nämligen Cecilia Ljung (född i Ljungskile) i sin roll som Maja Gräddnos. Underbart söt är hon när hon sjunger "Som en bokstav utan bok, som en tågvagn utan lok, det skulle jag va' utan dig" till Pelle Svanslös.

//Linda



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se