onsdag 4 januari 2012

STORMIG KÄRLEK

Oj oj oj vad det har stormat här i Bohuslän det senaste dygnet. Skärgårdsbåtarna ligger stormförtöjda utanför rederikontoret i Södra Hamnen här i Uddevalla.

Inga allvarliga incidenter har inträffat, trots det höga vattnet och starka kastbyarna. Då översvämning, elavbrott, nedfallna träd, avblåsta takpannor ej ansers allvarligt i mina redarögon och det gör inte en och annan snöskyffel och annat löst i våra trädgårdar yrt omkring heller. Dock har vädret ej lockat ut mig några långa sträckor utan jag har istället rest lite i cyber. På tal om storm så skrev Daniel Mendoza, grundaren av ett av mina favorit tidningar: Good News Magazine detta igår, mitt i de värsta stormandet:

" NÄR MAN I LIVETS STORMVINDAR INTE FÖRLORAR FOKUS PÅ DET SOM ÄR VIKTIGT - KÄRLEKEN, FAMILJEN, BARNEN OCH OMTANKEN FÖR ANDRA - DÅ TROR JAG ATT MAN SKA VARA STOLT ÖVER DEN MAN ÄR"

Tänkvärt ordat. Tänkvärda ord i form av artiklar kan man även finna i tidningen. Läste bl a att man lyckats rädda fiskarna och korallerna utanför Bali kust på ett häftigt och omtänksamt sätt.




Via hjälp av en svag och ofarlig spänning som löper genom en metallkonstruktion, har man lyckats att få ett korallrev där, att återhämta sig. Från att tidigare varit mer eller mindre dött, har det nu återhämtat sig på 5-6 gånger snabbare än normalt.

Det är sannerligen härligt att få läsa goda nyheter ibland. Jag tänker fortsätta läsa Good News Magazine och få ta del av dessa och sprida dem vidare med omtanke och kärlek i alla väder.


//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se