söndag 19 februari 2012

MOD & LUST

Om det var Frida som jag blogga om igår förtjänst eller om det just bara var en slump att mina ögon föll för och på ett underbart färgsprakande foto från Covent Garden i England, när jag ögnade igenom mina vänners sidor på Facebook nu på förmiddagen. Eller om det har med längtan till en mer glad och överraskande och mindre grå värld och omgivning att göra, vet jag faktiskt inte....



Vad jag i alla fall reflekterat över, är att vi bohusläningar, svenskar nog helt enkelt inte är, speciellt modiga gällande färgval. Eller så handlar kanske mer om att inte våga välja det som sticker ut från mängden, och  våga bejaka det man har lust till. Eller så är det ett tråkigt och medvetet val man gör, för att man tror att grått, brunt och beige ej kräver lika mycket underhåll som gult, grönt, lila, blått och rött!?

Vad det än må bero på så tror jag att jag ska våga välja lite mer färg från och med nu - man blir ju glad av det!

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se