fredag 17 februari 2012

VINNA ELLER FÖRSVINNA?

Sportlovstider nalkas här i Bohuslän och det får mig att tänka på sol, snö, is och uteaktiviteter som skidtävlingar, snabbast på skridskosnörning och pulkarace...


Tävlingar är något som roar många, men ibland är insatsen inte värd prispengen liksom. Så resonerar Melissa Horn i sin oerhört smärtsamt vackra ballad "Jag saknar dig mindre och mindre", och uttrycker detta i en av verserna, just bara så underbart klockrent träffande rätt och riktigt på något vis:

"Jag går i vinterskor på hösten
Alltid förberedd för storm
Jag kan tänka tills det knappt finns nått kvar
Jag har känslor utan uppehåll
Jag har förlorat en tävling
Men vunnit ett val
Har bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av"


Så klok att kunna inse att ibland är det inte att vinna som är det bästa valet. Det gäller på något sätt att inse helheten. Ungefär som att inse att utan Skärgårdsbåtarna i Uddevalla så hade helheten varit bra mycke' sämre.



God fredag tillönskas er alla! Jag ska köpa mig lite goda räkor och tänka på sommar och salt glittrande hav! En vinnare :-)

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se