söndag 23 september 2012

OBOTLIG ROMANTIKER

Söndag, regn och en dator med bra uppkoppling kan leda till att fantasin skenar iväg. Fann ett par fina röda stövlar, som hamnade högt upp på min vill - ha - lista och det fick mig att tänka på höstbröllop av någon anledning.

Antagligen då jag ofta får frågan från giftaslystna par hur ett bröllop ombord på en skärgårdsbåt kan gå till och om det verkligen går att genomföra OM det regnar.

Svaret kan låta så här:



Tänk dig en ett brudpar helt klätt i vitt. Han i vit stilig frack, med en blodröd ros på slaget och hon i vit knälång klänning, dessa röda höga gummistövlar och en brudbukett som lämnar ifrån sig en fantastisk doft av ros och ranka.


Leende, skålande gäster på däck under paraplyer i olika färger och Kents "Kärleken väntar" spelandes på hög volym i högtalarsystemet, då båten är på väg att till önskad vigselplats under Uddevallabron.


Brudparet ställer sig på akterdäcket på skärgårdsbåten m/s Gustafsberg II och vigselförättaren låter dem avge sina äktenskapslöften. De kysser sen varandra i samma ögonblick som den mycket känslosamma låten "I wanna know what love is" ljuder ut över fjorden.

Inte ett öga är torrt. Lyckliga skiner brudparet ikapp när de lyfter sina champagneglas för att skåla med sina nära och kära ombord. Till champagnen bjuds Fredriks (kocken på Byfjorden) goda löjromssnittar.





Båten tuffar mot den gamla badorten Gustafsberg, där brudparet stiger av för att dra iväg på sin bröllopsresa.


Bruden sätter sig vid ratten (hon drack alkoholfritt) i den vita sportbilen och från bilstereon dundrar Billy Idols gamla klassiker "White wedding".

Måhända är jag en obotlig romantiker, men jag skulle faktiskt kunna tänkt mig att själv delta' i just ett sådant bröllop ombord!

//Linda

2 kommentarer:

  1. Japp... ett sådant bröllop låter härligt :)

    SvaraRadera
  2. Christian Thomasson9 oktober 2012 kl. 11:08

    Snygga röda Hunter är aldrig fel!

    SvaraRadera



Blogg listad på Bloggtoppen.se