tisdag 9 oktober 2012

HELT UTAN VILLKOR OCH KRAV

Rosenkvarts är en av de mest eftertraktade varianterna av kvarts. Dess rosa färg är unik och helt olik alla andra rosa ädelstenar. Färgen beror på stenens orenheter av järn och titanium. Rosenkvarts är stenen för villkorslös kärlek.  


För enligt folktron så har rosenkvarts förmågan att förstärka all sorts kärlek i alla situationer. Rosenkvarts initierar kärleken till oss själva. Den ger lugn och känslomässig förtröstan. Rosenkvartsen stimulerar kontakten med vårt inre barn, stödjer oskuldsfullhet, sårbarhet och tillit. Den förbinder den andliga dimensionen med kärleken och ger oss kärlek utan villkor och krav.



Stenen har tidigare hittats i Indien, Tyskland, USA och på Madagaskar, men det mesta av dagens tillgångar finns i Brasilien. Enligt feng shui ska du placera den i sovrummet och helst under kudden, för att främja flödet av varaktig kärlek.

Låter lite för enkelt på något vis, men säkert väl värt att prova.

Och vem vet det kanske är så att kravlöshet och villkorslöshet skapar den mest varaktiga kärleken?!?



Tänker på det och lyssnar på Rolf Wikströms tolkning av Nils Ferlins dikt "I folkviseton". Bjuder även på hela texten här nedan, för er som föredrar att läsa den för någon som ni känner stor villkorslös kärlek till.

Måhända läses den ej idag, utan 12-12-12 ombord på m/s Byfjorden inför gäster och vittnen vid en vintervigsel.

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter
ja gråten den är min när du gråter.

//Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se