torsdag 8 november 2012

ETT GRYMT SPEL

Säger varmt grattis till alla kvinnor runt om i världen med namnet Vendela idag. När jag hör namnet tänker jag på den där snygga norsk/svenska kvinnan Vendela Kirsebom som vara en supermodell i början av 90-talet.

Samtidigt som även en annan skandinavisk kvinna, danska Helena Christiensen, syntes som en av Victoria Secrets Angel på catwalken, i modemagasin och vad jag minns bäst i en musikvideo.

Tänker på "Wicked Game", som av dem mest sensuella och lidelsefulla musikvideos jag känner till. Jag fullkomligt älskar Chris Isaak's grymma text:



"The world was on fire and no one could save me but you
It's strange what desire will make foolish people do
I'd never dreamed that I'd meet somebody like you
I'd never dreamed that I'd lose somebody like you

No I don't want to fall in love, With you


What a wicked game you played to make me feel this way
What a wicked thing to do to let me dream of you
What a wicked thing to say you never felt this way
What a wicked thing to do to make me dream of you..."

 

Kanhända är det inte bara den smärtsamt vackra musiken ihop med lyriken som gör den så underbar, utan även miljön den är inspelad i (Hawaii). Hav och strand är ju en oslagbart kombination på något vis. Både spännande och rogivande på samma gång!


I väntan på semesterresa till varmare breddgrader kan en liknande känsla infinna vid utövande av div. aktiviteter. ;-) Läsning exempelvis, en riktigt bra bok kan också skapa välbehag. Här kommer ett hett boktips: På Chesil Beach av Ian McEven.

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se