torsdag 26 september 2013

ONÖDIGT PÅ NÅGOT VIS

Idag när jag kom till jobbet möttes jag av en ny syn på kajen. Någon hade under natten låtit sin kreativitet flöda och målat sin tag på förrådets dörrar. Onödigt på något vis, var min första tanke. Så mycket färg till ingen nytta liksom. Tänk om den personen som ändå har en konstnärlig talang använt den på ett annat ställe som var lagligt.


Jag skulle även kunna tänka mig att många människor skulle kunna tänka sig en graffittimålning i sitt garage eller sin tvättstuga för att liksom piffa upp de aktiviteter som man vanligtvis brukar göra i de rummen. Och de flesta garageinneväggar vad jag känner till brukar ha en betonggrå hyfsat tråkig ton.






Ja ja klottersanerare är beställd, men jag kunde inte låta bli att googla på klotter och fann detta mycket ovanliga slott i Scotland, Kelburn Castle.




Det ligger i Uddevallas vänort Ayrshire.

Runt huset finns massor med roliga aktiviteter för både barn och vuxna att göra och jag blev riktigt sugen på att besöka detta ställe måste jag erkänna.

Jag kan inte låta bli att gilla all glad färg och energi som ändå graffitti utstrålar där den är tillåten att målas

Inget ont som inte har något gott med sig....

2 kommentarer:



Blogg listad på Bloggtoppen.se