fredag 19 december 2014

HIMLEN I MIN FAMN

Foto: Bengt Olsson


Nu tändas tusen juleljus kring jordens mörka rund spelas på radion, sjungs av skolbarn och hörs i var och varannan affär man sätter foten i.









Det är härligt med julmusik och här kommer min absoluta fem i topp lista gällande låtar i juletid:





Glänsande vackert må jag säga att vi har det här nere i Södra Hamnen i Uddevalla så här års och vad vore väl Uddevallas stadsbild utan Skärgårdsbåtarna? Inget tycker jag så jag lovar att kämpa på som vd över dessa skatter även 2015.


Fast det är ju någon vecka kvar dit och innan ett nytt år startar ska vi fira vintersolståndet och det gör vi på måndag den 22 december här på rederikontoret. Och undrar ni i vad vi ska skåla så kommer det ej vara i glögg utan det lutar mer åt ett vin som Fredric Andersson på Kärranäs rekommenderade.


Han är föresten en fantastisk ambassadör för vit jul!

1 kommentar:



Blogg listad på Bloggtoppen.se