tisdag 17 februari 2015

KOM MED MIG DIT JAG SKA

 

Idag vaknade en hel drös med Thåströmfans i Uddevalla, Bohuslän, Sverige, Skandiavien, Norden, Europa kanske t o m i världen till den glada nyheten att han ska spela på Uddevalla SolidSound 15.

Det glädjer mig mer än att det är fettisdagen idag, faktiskt!



Tänker man på herrns senaste singelsläpp "Kom med mig" blir ju förväntningarna på en helt grym kväll inte mindre direkt. Som den sanna obotliga romantiker som jag är, så är det klart jag funderar  lite på om denna sången är till Amanda Ooms som är hans ungdomskärlek som han återförenades med 2009.

 
En bra låt för ett punkigt bröllopspar att vigas till ombord på en skärgårdsbåt kanske? Jag kan riktigt höra Joakim lidelsefullt skråla ut över fjorden:
 


Foto: Stig Stasig


Kom med mig när jag reser
Kom med mig dit jag ska
Kom med mig hela vägen
Kom med mig
Kom med mig så går vi vilse
Kom med mig vart du vill
Kom med mig, kom med mig
Kom med mig
Kom med mig när jag lämnar
Kom med mig dit jag ska
Kom med mig hela natten
Kom med mig








Som vanligt är väl allt en fråga om hur stor bröllopsbudget man har, båt kan vi fixa om han händelsevis kan tänka sig att köra acapella ombord innan själva konserten. Det hade kunnat bli ett fantastiskt kärleksminne.

En annan fundering man har är ju om Love Antell som ju också ska spela på festivalen kommer köra cover på Imperiets "Kriget med mig själv" som här på Liseberg.
 
Foto: Eva Edsjö
Mmmm...hur som helst kommer det att bli en magiskt bra afton oavsett låtval.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se