lördag 10 september 2011

HÖST = HUMMER

Ojojoj, jag tyckte inte det var länge sedan jag satt här och kände mig snuvad på våren. Och märkligt nog sitter jag här nu och känner mig smått förvånad och lite frågande:

Var blev sommaren 2011 av?

De där lata dagarna vid havet med sol, bad och krabbfiskande från kala klippor. En kylbagen fylld med sallad, hembakade kanelbullar och jordgubbssaft. Och så ett olöst korsord förstås.


Foto: Agneta Thorsèn
 Nu är hösten här och jag hoppas att den kommer stanna länge. För höstdagar med löv som skiftar i rödoranga toner är bland det vackraste som finns! Då gärna ihop med hög klar solig höstluft.

September bjuder oss på möjligheten att fiska och smaka färsk hummer här i Bohuslän. Har ni ännu inte provat på hummersafari kan jag varmt rekommendera detta. Jag kan även rekommendera Bassholmen som stället där man stannar till och kokar dessa.

Jag vet att Havsguiderna kan både fiska, koka och ge er denna unika upplevelse. Hummerpremiären är som vanligt den första måndagen efter den 20:e september, det att premiären är den 26 september kl. 07.00.

Verkligen något att se fram emot och längta till!


//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se