söndag 20 november 2011

KÄR & GALEN

Försöker verkligen se och strö de där turkosa känslorna och reflektionerna till min familj, mina medmänniskor och er kära läsare, men idag ser jag rött.


Rött som blod,
Rött som köttet i slaktarns bod
Rött
Som solen i gryningen
Rött som män och kvinnors mod
Jag ser rött
Rött
Jag ser rött........



Det är inte en en slump att det dundrar ut Ulf Lundell låtar ur högtalarna här just idag.
Utan det är en liten hyllning och mitt sätt att gratulera denna fantastiska text och musikkonstnär idag på hans födelsedag.

GRATTIS Ulf Lundell, (om du händelsevis läser denna blogg :-))

Här bjuder jag på ytterligare fem grymt bra låtar med träffsäkra texter, som i alla fall berör mitt stora redarhjärta:





Kanske beror den sköna känslan som känns i hjärttrakten på att jag har så många goa´ sommarminnen ihop med denna mannens
musik?

//Linda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se