torsdag 1 december 2011

GLIMMRANDE TIDER

Idag startade december månad med lucköppning och förväntningar. I paketkalendrar och chokladkalendrar har det avslöjats vad som gömde sig bakom lucka nummer ett. Likaså stillades en viss förväntan hos både barn och vuxna i morse när årets adventskalender Tjuvarnas Jul sändes i arla morgonstund på TV.

TV:s julkalender har visats sedan 1960. Det kan bli en del roliga diskutitoner och väcka en hel del minnen runt lunchrumsbord runt om i Sverige, märkte jag senast idag. Om vilken som är den bästa julkalendern genom tiderna. 1999 kunde svenska folket rösta fram vilken kalender som varit den bästa och vinnaren blev då, Mysteriet på Greveholm, tätt följd av Sunes Jul och Trolltider.



Trolltider röstar jag på. Kan faktiskt fortfarande komma på mig nynna en av sångerna när jag går och småmysslar: "Pärlor och paljetter la jag i min säck, människor har för mycket, de måstejag ta väck"...






Att trollet valde just det som glittra och glimma som diamanter kan man förstå. För det ligger ju en viss sanning i: "Diamonds are a girls best friend"

//Linda

P.S: Bjuder här på en favoritlåt om just diamanter av Pink Floyd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se