söndag 18 mars 2012

DEN DRÖMMEN SOM ALDRIG BESANNATS ?

Hörde just Toto,s I can't stop loving you, och blev påmind om att de ju faktiskt ska spela i Smögen, Bohuslän, Sverige i sommar. Med min livliga fantasi tänker jag nu en unik vigsel ombord med temat pärlor.


Tänk det, ihop med en exklusive spelning av Toto på soldäck på m/s Byfjorden, för bröllopsgästerna innan de entrar scenen i Smögen den 11 augusti. Och vilken låt hade inte passat bättre än just "Ican't stop loving you".

Undra vad de ska ha för gage? Blir nog i alla fall ett minne för livet och nästan allt går ju köpa för pengar om man har gott om dem, utan äkta kärlek och lycka förstås!

Hmm...det får mig att göra en dramatisk vändning i bröllopssmidandet och istället tänka på stackars Gustaf Fröding och hans "En kärleksvisa":

Jag köpte min kärlek för pengar
för mig var ej annan att få
sjung vackert, I skorrande strängar
sjung vackert om kärlek ändå

Den drömmen, som aldrig besannats
som dröm var den vacker att få
för den, som ur Eden förbannats
är Eden ett Eden ändå

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se