onsdag 31 oktober 2012

BÄTTRE ÄN ORGINALET

Vissa saker blir bättre och bättre ju fler gånger de äts, spelas, hörs, ses etc....här kommer beviset! Miss Lis tolkning av Pugh Rogerfeldts: Här kommer Natten.




"Här kommer natten
kall och underbart lång
här kommer mörkret
dape - dape -dape - da - da -da

När alla sover djupt av dagens förvärv
då kommer natten
dape - dape -dape - da - da -da

När du kommer
ska jag sitta här och ta allt som du ger mig
och när du går
vet jag att du snart är här igen

Se staden lyser
i alla regnbågens färger
se staden lyser
dape - dape -dape - da - da -da

Se alla männskor
som gråter skrattar och lider
här kommer natten
dape - dape -dape - da - da -da

När du kommer
ska jag sitta här och ta allt som du ger mig
och när du går
vet jag att du snart är här igen"

Man blir helt stum och betagen! Jag ryser av välbehag och önskar alla en go onsdagkväll/natt!

//Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se