måndag 29 oktober 2012

SENSUELLT GRÅTT

Jaha, då var det visst en sådan där rengnig dag igen, och jag är vansinnigt glad att jag lärde mig ett nytt begrepp förra veckan gällande detta väder. Gråväders sensualism!


Visst känns det mycket mer spännande att titta ut och tänka att idag bjuds det på en stor dos sensuellt gråväder.


Jag har sagt det förut och kvarhåller att stålgrått är och förblir vackert kolla bara på den här bilden till vänster.








Material kan ju aldrig bli lika vackert och spännande som en kajaktur i den Bohuslänska skärgården. Tänk att bli ett med naturen, det skulle man mycket väl kunna bli en gråväders sensuell dag som denna. 




Har man tur träffar man kanske på Bohusläns lanskapsdjur, en grå liten ljuvlig varelse i vattnet kring kajaken.


De är charmiga små djur, de där gråsälarna, som
överraskande dyker upp ovan vattenlinjen med sin lilla nuna när man minst anar.


Det är måhända det som är det sensuella med gråväder? Att man plötsligt överraskas av att man äntligen ser horisonten, när den gråa dimman lättar eller när himlen spricker upp och finvädret flörtar mellan molnen.




Jag gillar starkt överraskningar av det slaget. De är inte bara gratis utan de ökar liksom gråvädrets spänningsnivå avsevärt. Man skulle kunna säga en helt perfekt dag!


//Linda




P.S: Jag bjuder på In my Bed, med "This Perfect Day" från 1995 på tal om en smula sensuellt och perfekt, sound alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se