torsdag 25 oktober 2012

UNIKT BESÖK

Visst blir man nyfiken på att åka till Jukkasjärvi och Ishotellet för ett unikt besök i en unik byggnad. Att öppna en ny port som man aldrig tidigare stigit in igenom och få sig ett sådant där livsberikande ögonblick som utlovas i reklamen.

Foto: Martin Smedsén

Fast ibland behöver man inte åka från sin egen stad för att finna en ny port. Igår hittade jag in igenom denna nya entrédörren på Lagerbergsgatan 16.





Klev nyfiket in för att bekanta mig med den nyinflyttade massören Vera Verde som huserar i husets bottenvåning. Oj, vad överraskad jag blev när jag möttes av det här vackra.




Kanske inte lika unikt som ishotellets entré, men med mina redarögon sett mycket smakfullt.




Ljust, fräscht & med många fina detaljer!






Gick därav in leende till massören och fick en timmas massage, väl värd varenda krona. Vera Verde kan jag rekomdera varmt.



Att sen på vägen ut överraskas av ytterligare ett fint golv gjorde mitt besök i huset än mer positivt.


Det kom senare på dagen till min kännedom att det finns vakanta lokaler där i huset, så är det någon som är på jakt efter ett kontorsrum eller flera?


Tveka ej då att ta kontakt med Industrihotell och flytta in i ett historiskt hus, i kvarteret Stake, i Uddevallas förtillfället snyggaste lokaler!?






Stake får mig att tänka på adventsljusstake, för det lackar ju mot jul och julbord, som såklart smakar bättre till havs än på land. Välkommen att boka bord redan idag på våra julbordskryssningar ombord på m/s Byfjorden!


//Linda

P.S: Idag är det två månader till dagen då allt julklappspapper skall köras till tippen. Bjuder på den nyheten ihop med kanske världens bästa låt: One! :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se