fredag 15 november 2013

ETT STEG NÄRMARE


2014 kan Nordens länder se tillbaka på 200 år av obruten inbördes fred. Detta kommer att uppmärksammas under några dagar i juni 2014 genom en nordisk manifestation i bl a Kungälv – en gång Norges viktigaste stad. I centrum står Bohus fästning, Nordens mest belägrade plats.

Arrangemangen 2014 kommer att pågå under tre dagar, med olika karaktär. 5e, 6e och 7e juni kommer det firas både lite här och där, kan man läsa på Nordiskt nutidsforums sida.

Helt säkert kommer skärgårdsbåtarna vara inblandade i detta firande på något vis, återkommer så snart jag vet om hur och när och var.

Hmm....



200 år kan kännas som en lång tid, men inte om man är vampyr! Då dessa är mer eller mindre odödliga och kan vänta 1 000 år för att finna sin stora kärlek. Ja, jag tänker så klart på Edward i "The Twilight Sagan". Och som den obotliga romantikern som jag är och kommer förbli i 200 år eller i alla fall 50 år till minst, så kommer här ett litet stycke ur Christina Perris "I Will Love You For A Tousand Years"

Heart beats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I'm afraid to fall
But watching you stand alone
All of my doubt suddenly goes away somehow
One step closer


 I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more
 
 
Vampyr eller ej, vill man gifta sig i en skogsdunge i blommande hägg är det hög tid att boka det nu. Kanske ett eget naturbröllop på Bassholmen?

1 kommentar:

  1. Som ganska nybliven singel bör jag skynda på raggandet inser jag om jag ska hinna med naturbröllopet i sommar...ha ha. Ha en bra helg

    SvaraRadera



Blogg listad på Bloggtoppen.se