torsdag 19 december 2013

HÄCKAR SOM NÄCKAR

Ramlade mer eller mindre över dessa tomtar igår. Det är en Uddevallakvinna med namnet Stina Happe, som skapar dessa små konstverk. Hon förmedlar ju en sådan glädje i sina charmiga tomtar, som hon passande kallar för: rumpnissar. Jag kunde tänkt mig en hel armé av dessa sötisar.



Hon har även snoppnissar och solnissar i sitt tomtesortiment. Jag kunde inte låta bli att köpa mig en solnissa och en solnisse, då de ingav ett slags lugn liksom, en känsla av att vara tillfreds.



Visst ser de ut som om de ligger här helt utmattade och näckar efter årets julklappsutdelning eller nå´t...*fniss*
 





De kunde ju varit lite anständigare och haft på sig solkläder från Sunkini. Som ju också är en skapelse från Uddevalla och paret Frida och Leif Jägerbrand.
D v s om solnissarna var ute efter en jämn bränna.


Sunkini är ett ungt företag som säljer solkläder i Sverige, Italien, Spanien och Frankrike. På deras hemsida kan man läsa följande:



"Våra bikinis och badkläder är unika då de släpper igenom solen så du får en jämnare solbränna och minimerar de vita ränderna. Tyget motsvarar ungefär solskyddsfaktor 8. Tyget är mjukt och följsamt samt torkar inom några minuter efter att du badat."

Låter ju fantastiskt bra i mina öron och vill man ej spatsera runt i bikini så finns det även tunikor och ponchos i deras fina kollektion 2014.

 

 
Oj oj oj, nu reflekterar jag att samtliga bilder jag levererat på sidan idag sannerligen är föga normkritiska, syftar då på;
 
1. valet av modeller: vackra, smala, vältränade
2. parbildningen mellan de solande tomtarna = kvinna & man  

Jag har absolut ingenting emot vältränade män och kvinnor eller tvåsamhet och kärlek mellan människor. 
 
Lång kort - vit vit - man kvinna - lång lång - gammal ung - kort kort - man man - tjock smal - kvinna kvinna - tjock tjock - färgad vit - kvinna man - färgad färgad - smal smal, kan liksom mixas och kombineras hur man vill och känner för.
 
För det viktigaste i ett förhållande är ju att man älskar, respekterar, stöttar och finner ett genuint intresse och en stor nyfikenhet i att utvecklas som individer ihop.
 
Så det så!

Avslutar med en klok sång om livet och således samma ord som jag starta med, via Håkan Hellströms: RAMLAR.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se