onsdag 9 april 2014

EN STOR MUSIKNYHET

Har funderat lite på vilket det vackraste ordet skulle vara att får inhamrat i den där åttan som jag blogga om igår, och har kommit på att jag hade valt: TILLIT. Att det ordet har en oerhörd vacker innebörd samtidigt som det är en palindrom gör att det passa perfekt där, tycker jag.


Såg att man även kunde få dem i utförandet: manchettknapp.

Passande ord på dem till en uniformsklädd befälhavare t ex kunde ju vara RESER & RATTAR.



Som ni nu märkt har jag snöat in helt på palindromer så här kommer några till med maritim anknytning, TÅT, RADAR, TUT och KAJAK!

Foto:audiografica.se
En paddeltur så här års sägs vara underbar i denna gråväderssensuella vårdag bland ejdrar och gråsälar. Det kan Upplevelsebolaget med glädje och stor skicklighet guida oss runt på. Jag är bra sugen, må jag säga. Kanske skulle boka in mig på ett musik & kajakpaket på Slussens Pensionat i sommar?!

På tal på musik så blev det ju allmänt känt igår att Angel Haze, kommer till Uddevallas musikfestival Solid Sound, det är en stor musiknyhet det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se