fredag 11 april 2014

NJUTNING & SPÄNNING

Solen skiner och himlen är blå och träden knoppas och alla hoppas att även helgen ska bjuda på solsken. Sjösättningstider hägrar för båtägarna och en och annan botten skall målas. Kanske vissa har fått nog av just den sysslan och tänker istället: jag vill luta mig tillbaka och sitta och njuta medans andra gör jobbet alternativt göra om sin båt till en komfortabel soffa.

 
 
 




Visst kan man riktigt känna hur friden infinner sig när man kryper upp i denna soffbåt ihop med sin käraste och bara mysa. Eller ihop med ett barn eller barnbarn och läsa en spännande sagobok.
Kanske, Hallå! Vart tog havet vägen?






På tal på spänning så är det handbollskval imorgon i Agnebergshallen, då möter Kroppskulturs damer Kungälv i jakten på allsvenskan. Något annat som jag väntar på med spänning är att få höra mer av Sabina Ddumba. Hennes vemodssoul ger mig rysningar.

Med det vill jag tillönska er alla trogna läsare en trevlig helg!
Kram

1 kommentar:



Blogg listad på Bloggtoppen.se