tisdag 26 augusti 2014

SLÅ MIG HÅRT I ANSIKTET

Läser i lokaltidningen Bohusläningen att ytterligare två butiker i Uddevalla centrum skall stänga och känner sorg. Att se en stad sakta förtvina eller snarare kanske förvandlas till en spökstad är en plåga för en människa som mig.

För jag gillar att träffa andra människor och uppleva nya smaker, känna på nya material och bli överraskad med levande musik ibland och ett och annat konstverk.

Funderar på om det kan vara så att det kan ha med vädret att göra, är det för varmt åker folk till stranden, är det kall och blåsigt och/eller regnar håller folk sig inomhus.



Kanske en enkel lösning vore att göra som i Dubai. Färgsätta shoppinggatan med en mängd paraplyer i olika färger. En billig enkel lösning, måhända tillfällig, men väldigt trivsam med mina ögon sett. Kanske t o m de som bor runt om fjorden kunde tänkt sig att ta en tur med skärgårdsbåten in till centrum för att få sig en färgstark upplevelse?

Färgsstarkt och rikt med kultur på många plan kommer det bli i helgen då vi serveras Solid Sound på Riversideängen i Uddevalla. Tänk bara att få höra artister som; Melissa Horn, Angel Haze, Teddybears, Timbuktu, Hoffmaeistro och inte minst Uddevallasonen Thomas Stenström med hans underbara "Slå mig hårt i ansiktet, så får jag känna att jag lever".

Ett slag i fejjan, ska ju inte behövas denna helgen för att känna att man lever. Fast det borde dock alla bohusläningar få, som inte besöker denna fantastiska folkfest!

Sunningen går en extratur runt fjorden och hämtar upp de som bor där kl 17.00 för de som inte åkt in tidigare då festivalområdet öppnar redan kl 14.00.



Hungriga lär inte heller någon gå under dessa dagar förutom restaurangtält på området kommer m/s Byfjorden ligga vid kaj vid festivalentrén och servera räkmacka xl, klassisk fisk och skaldjursoppa, en mustig höstig boeuf bourguignon, är några av rätterna som står på menyn.

Varmt välkomna ombord !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se